1. etapa KOB 2022 Hamlíkovská

Neděle 27. Března 2022, 11:00 hod.

Místo startu: Ruprechtov, parkoviště u rybníku

GPS: 49.3252136N, 16.8473653E

Trasa je Dlouhá 14,6 km

Je možné, že ves Hamlíkov je onou tajemnou vsí, do které v roce 1284 legendární krysař odvedl děti z města Hameln. Ve skutečnosti se mělo jednat o člověka, přivádějícího nové osadníky do neosídlených oblastí Moravy, kteří  zakládali nové osady. Název Hamlíkov má být počeštělá podoba německého jména Hämlingen, což znamená „Hamelnští“. Tato teorie vychází z toho, že německé město Hameln leží v Sasku poblíž Schauenburku, odkud pocházel olomoucký biskup Bruno ze Schauenburku, jenž byl významným činovníkem kolonizace. I když legenda vypráví, že 130 dětí unesených z Hameln krysař zabil jako odplatu za nedodržení slibu měšťanů, je toto také jedna z hypotéz

Vše o zaniklé vsi je na stránkách

Popis trasy:

Začíná v Ruprechtově u Rybníku a chaty Pomeranch. Po místní komunikaci proběhneme kolem obecního úřadu na polní cestu. Po ní až do místa, kde na narazíme na výpravnou tabuli o zaniklé vsi Hamlíkov.

Vrátíme se asi 200 metrů zpět a cestou kolem potůčku, Psím žlebem seběhneme do údolí Malé Hané. Narazíme na červenou značku. Po ní běžíme až k rozcestníku Kuchlov zřícenina. Odbočíme na zelenou. Krátkou odbočkou se můžeme podívat na zříceninu hradu Kuchlov. I zde je výpravná tabule. Po zelené stoupáním narazíme na cyklotrasu 5074 a odbočíme vlevo. Asi po půl kilometru se napojíme na Račickou cestu. Po ní doběhneme na silnici mezi Ruprechtov a Ježkovice. Silničkou, která vede na Račice seběhneme do údolí. Odbočkou vpravo narazíme na lesní asfaltovou cestu a po ní vystoupáme k přístřešku Černov. Můžeme zde odbočit a navštívit keltské hradiště Černov. Pokračováním po zelené doběhneme až do cíle etapy.